De ce să ții cont atunci când trebuie să îți faci un logo personalizat

De ce să ții cont atunci când trebuie să îți faci un logo personalizat

Atunci când trebuie să îți faci un logo personalizat este necesar să ții cont de mai multe aspecte, pentru ca la final produsul obținut să fie cel dorit. Toate aspectele de mai jos joacă un rol esențial în obținerea unui logo bun.

Format fișier

O siglă ar trebui să fie în format vectorial. Fișierele vectoriale pot fi mărite sau reduse după cum este necesar, fără a fi nevoie să accepți o pierdere de calitate – nu există pixelare. Exemple de fișiere vectoriale sunt .eps și .svg.

Culori

Atunci când alegi culorile, trebuie să fii atent la fundalurile pe care scrii – alb, negru, colorat sau cu zone cu modele sau fotografii. Culorile palide pot fi utilizate doar într-o măsură limitată aici. Poate fi o idee bună să ai două versiuni diferite ale logo-ului, una pentru un fundal deschis și una pentru fundal întunecat. Mai ales dacă sigla urmează să fie utilizată și pentru produsele tipărite, trebuie să te asiguri că culorile selectate pot fi puse și pe hârtie. Un fișier logo trebuie să aibă, de asemenea, un fundal transparent, dacă nu este utilizat doar pe suprafețe albe.

Proporții

Câteva mențiuni sunt, de asemenea, importante atunci când vine vorba de proporții. De exemplu, un logo foarte înalt poate fi dificil de încorporat în antetul unui site web. Zonele, contururile, distanțele și grosimile literelor ar trebui să producă o imagine generală echilibrată și ar trebui alese astfel încât detaliile de dimensiuni mici să nu dispară sau un nume să devină ilizibil. Poate fi recomandabil să creați diferite variante de logo.

Indiferent dacă este colorat sau nu, fie că este gri, fie că este la scară mică sau complet minimalist – ne place să creăm sigle și designuri corporative.  Cu designul de logo, se combină ideile tale cu munca designerului – și ambele părți trebuie să coopereze. Un designer nu poate citi mintea omului, motiv pentru care este important un dialog detaliat despre așteptările, ideile și obiectivele companiei și despre designul siglei.

Sigla poate reprezenta proiectul tău în mod semnificativ numai cu contribuția ta. Pe de altă parte, designerii ar trebui să poată empatiza cu diverse idei ale companiei și cu diverse produse.

Împreună cu designerul trebuie să determini ce anume dă rezultate și reprezintă compania și cine este grupul țintă al proiectului. Așa cum s-a descris mai sus, există multe lucruri de luat în considerare: ceea ce ar putea părea o idee nereușită poate să nu mai arate bine atunci când este implementat sau poate să nu fie fezabil din cauza cerințelor complexe. Aici ar trebui să te poți baza pe experiența designerului.

Pentru a obține un logo profesional, procesul de proiectare urmează în mod ideal o schemă care reunește în mod optim cerințele și execuția.

Fiecare designer are propriile sale metode. Este important însă ca sigla să fie realizată obiectiv și poate fi utilă și o analiză a concurenților pentru a vedea cu ce sigle apare concurența, pentru a evita duplicatele și similitudinile.

Leave a Reply