De fiecare data cand luam un credit, fara sa vrem ne lovim de eligibilitate, si aici clar ne lovim de Biroul de credit. De multe ori chiar si fara sa stim.

Biroul de Credit a fost infiintat in 16 august 2004 si are ca scop sprijinirea participantilor la sistem (banci, societati de credite de consum, societati de leasing si societati de asigurari) prin furnizarea de informatii reale, actualizate si consistente referitoare la persoane fizice care au contractat credite de la banci sau societati financiare, au achizitionat un produs in sistem leasing sau au fost asigurate impotriva riscului de neplata de o societate de asigurari.

In prezent, Biroul de credit gestioneaza date negative si pozitive, date referitoare la fraudulenti si inadvertente, provenite din surse bancare si non-bancare.

Cu alte cuvinte, cand o persoana ia un credit, ea este inregistrata in Biroul de credit. Toate informatiile legate de creditul luat inclusiv intarzierile de plata ale ratelor sunt pastrate la Biroul de credit. In momentul in care o persoana doreste sa ia un credit de la o banca sau de la o societate nebancare, acestea intreaba la Biroul de credit despre istoria ei in ce priveste creditele. Fara sa stim, creditul ni se va acorda si pe baza comportamentului nostru de pana acum, fiind unul dintre conditiile de eligibilitate luate in considerare implicit (chiar daca nu este scris printre conditiile de eligibilitate a creditului).

Daca o persoana si-a platit ratele la timp pentru un credit anterior, este un solicitant pe care orice societate sau banca si-l poate dori, in care poate avea incredere.

Mai jos am selectionat cateva intrebari care ne pot ajuta sa intelegem mai bine ce informatii stie Biroul de credit despre noi si cum poate afecta acesta creditul pe care il luam.

1. Cine apare in Biroul de credit?

La Biroul de Credit sunt inregistrate informatii despre persoanele fizice care au contractat credite sau leasing-uri si au intarzieri la plata ratelor scadente mai mari de 30 de zile calendaristice.

2. Daca am avut intarzieri la o plata, cat timp o sa “tina minte” Biroul de credit aceasta intarziere?

Intervalul de timp pentru care informatiile aferente unui credit sunt afisate in Raportul de Credit este de 4 ani de la data ultimei actualizari transmise. Ca urmare, intarzierile la plata vor ramane in istoric timp de 4 ani.

3. Daca am avut in trecut o intarziere la plata ratelor cu care am fost inregistrat la Biroul de Credit, si ulterior am achitat-o, mai figurez in baza de date?

Da, se vor vedea exact intarzierile la plata pentru o perioada de 4 ani. In cazul in care vreti sa luati un alt credit, si societatea de la care solicitati creditul va cere acum un Raport de Credit pe numele dumneavoastra, acesta va contine informatia referitoare la faptul ca la data respectiva ati inregistrat o restanta.

4. Cine poate consulta informatia despre mine din bazele de date ale Biroului de Credit, si in ce conditii?

Participantii la sistem (bancile, institutiile nebancare) pot consulta bazele de date ale Biroului de Credit atunci cand li se solicita acordarea unui produs de tip credit sau de asigurare sau atunci cand monitorizeaza comportamentul propriilor debitori. Cu alte cuvinte, bancile si institutiile nebancare la care ne adresam pentru acordarea de credite, se informeaza cu privire la seriozitatea noastra. De asemenea, persoanele fizice care doresc sa-si cunoasca datele cu care sunt inscrise la Biroul de Credit, pot solicita acestuia eliberarea situatiei proprii.

5. Cum pot obtine date referitoare la propria persoana de la Biroul de Credit?

Eligibilitate credite - Biroul de creditPentru eliberarea situatiei proprii – Situatia inscrierii la Biroul de Credit, in temeiul dreptului de acces la date prevazut de Legea 677/2001, trebuie sa adresati in scris catre Biroul de Credit o cerere datata si semnata, la care sa anexati o copie lizibila dupa actul de identitate (buletin sau carte de identitate) si, dupa caz, dovada platii serviciului solicitat.

Puteti trimite aceasta cerere, insotita de actul de identitate si daca este cazul de documentul de plata (scanate daca se trimit prin e-mail), la adresa postala (Strada Sfanta Vineri nr.29, sector 3, Bucuresti) sau la adresa de e-mail (situatie@birouldecredit.ro).

Numai prima solicitare adresata Biroului de Credit pe parcursul aceluiasi an calendaristic este gratuita. Incepand cu a 2-a cerere inclusiv, serviciul solicitat va fi comisionat cu suma de 6 lei, dovada platii urmand sa o trimiteti impreuna cu cererea.

6. Biroul de Credit poate sa modifice informatii legate de istoria creditelor luate de o persoana fizica?

Nu. Conform contractului cu participantii, numai acestia au dreptul de a modifica, in situatii pe care le considera justificate, datele pe care le-au transmis Biroului de Credit.

Puteti afla mai multe informatii pe website-ul oficial al S.C. Biroul de Credit S.A.: http://www.birouldecredit.ro/

Leave a Reply